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Benjamin Meyer-Plutowski schreibt über Terterian

Benjamin Meyer-Plutowski studierte Komposition und  Musiktheorie an der Universität für Musik und darstellende Kunst in Wien. In seinem interessanten Blog schreibt er über Avet Terterian.

Er hebt besonders Terterians Umgang mit Melodie und Wiederholung hervor, arbeitet aber den Unterschied zwischen Terterians Gebrauch der Wiederholung und dem Minimalismus amerikanischer Komponisten wie Feldman deutlich heraus.

Terterian does not seems interested in melody but rather in building up kind of monumental soundscape (likewise in his Sixth Symphony). His device is repetition, and this puts him in the vicinity of the American minimalist composer. Nevertheless, I will argue that his music is as far away from minimal music as the music of Morton Feldman is.

 

CALL FOR PROPOSALS: Terterian’s 85th birthday

CALL FOR PROPOSALS

Competition: Yerevan State Conservatory in collaboration with the Moscow and St. Petersburg Conservatories is pleased to announce an International Young Musicologists’ and Ethnomusicologists’ Research Contest dedicated to the 85th anniversary of Armenian composer Avet Terterian (1929-94).

Deadline: Contest is administered online, and it invites undergraduate and graduate students to submit proposals (by August 01, 2014) and research papers (by October 01, 2014) to terterianstudentcomp at gmail.com

Details: Especially welcome are research papers that address the following issues:

  • Avet Terterian and Symphonic Form in the Twentieth Century
  • Avet Terterian and Opera in the Twentieth Century
  • and Terterian’s Aesthetics in the Context of Soviet Ideology and Parallel Cultures in the 1970-90s.

Research papers will be evaluated on the merits of their scholarly approach to the interpretation of the problem, appropriateness of the analytic framework, and implications of their findings for specific fields of study. The best research papers will be published in the periodicals of the Conservatories of Yerevan, Moscow and St. Petersburg in 2015; these are monthly scholarly journals for music professionals and collective work editions for the general public.

Guidelines for proposals: no more than 250 words. In your e-mail, please supply:

  • Name(s)
    Institutional or Other Affiliation
    Phone
    E-mail Address
    Research Paper Title
    Proposal (max. 250 words)
    Author’s Biography (max. 100 words)

Guidelines for complete texts of a research papers: no more than 7,000 words (40,000 characters/20 pages).
Russian publication requires Times New Roman, 14-point font size, 1.5 spacing, PDF format.
Acceptable languages are English, German, Russian, and Armenian.

Title page must contain:

  • Full Name of the Author(s)
  • Institutional or Other Affiliation
  • Field and Level of Study
  • Research Paper Title
  • Full Name of the Academic Advisor and His/Her Academic Status
  • Author’s E-mail Address

Inquiries concerning the contest’s procedures should be directed to Dr. Narine Avetisyan, atanz1969 at rambler.ru

More Information:

Musikologen- und Ethnomusikologen-Wettbewerb zu Terterians 85. Geburtstag

Wettbewerb: Das Staatliche Konservatorium Erevan, gemeinsam mit dem Moskauer und dem St. Petersburger Konservatorium, lobt einen Internationalen Wettbewerb für Musikologen und Ethnomusikologen aus Anlaß des 85. Geburtstages des armenischen Komponisten Avet Terterian (1929 – 1994) aus.

Einsendeschluß: Der Wettbewerb wird online durchgeführt. Teilnehmen können undergraduate und graduate Studenten.
Abgabeschluß für Entwürfe ist der 1. August 2014, für die Forschungsarbeiten am 1. Oktober 2014, an die Mail-Adresse terterianstudentcomp at gmail.com

Details: Besonders erwünscht sind Forschungen zu diesen Themen:

  • Avet Terterian und symphonische Formen im 20. Jahrhudnert
  • Avet Terterian und Oper im 20. Jahrhundert
  • Terterian’s Ästhetik im Zusammenhang der sowjetischen Ideologie und Paralell-Kulturen in den 1970 – 1990er Jahren

Die Arbeiten werden beurteilt in Hinblick auf den wissenschaftlichen Zugang zu den Themen, die Genauigkeit der analytischen Untersuchung und die Implikationen der Ergebnisse einzelner Teilbereiche. Die besten Arbeiten werden v2015 veröffentlicht in den Schriften der Konservatorien von Erevan, Moskau und St. Petersburg. Diese Schriftenreihen sind zum Einen Forschungspublikationen für Musikologen wie auch Gesamtausgaben für die interessierte Öffentlichkeit.

Vorgaben für die Themenvorschläge: Maximal 250 Worte.

Bitte geben Sie in Ihrer eMail folgende Informationen:

Ihr Name(s)
Ihre Zugehörigkeit zu Bildungsinstitutionen oder anderen Institutionen
Telefon-Nummer sowie E-mail Addresse
Titel der Forschungsarbeit
Vorschlagstext (max. 250 Worte)
Biographie (max. 100 Worte)

Vorgaben für die Forschungspapiere: Maximal 7.000 Worte (40,000 Zeichen /20 Seiten).
Russische Einsendungen müssen in Times New Roman, 14-point font size, 1.5 spacing, PDF format gehalten sein.
Akzeptierte Sprachen: Englisch, Deutsch, Russisch oder Armenisch.

Die Titelseite muß enthalten:
Vollständiger Name des / der Autor(en)
Ihre Zugehörigkeit zu Bildungsinstitutionen oder anderen Institutionen
Forschungsgebiet und Studiengrad
Titel der Forschungsarbeit
Vollständiger Name des Akademischen Beraters und sein / ihr akademischer Status
eMail-Adresse des Autors

Anfragen zu dem Wettbewerb richten Sie bitte an Dr. Narine Avetisyan, atanz1969 at rambler.ru

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